Tuesday, March 5, 2013

Drama

Bismillah
Assalamualaikum
Drama apa la plak kan? heee..
Sebenarnya sebelum ni ain ada tengok filem KCB 1 & 2, tapi baru-baru ni alhamdulillah ain berpeluang menonton drama KCB spesial ramadhan, meraih ridho ilahi & dari sujud ke sujud..
hee..tu je? ape la ain ni kan..^^
Ain memg suka menonton drama melayu, indonesia and korea SAHAJA.. heee..kalau english setakat kartun dan fantasy sahaja..
tapi drama indonesia ni selektif gak la..macam sinetron yang dok tayang kat TV3 tu (maaf yer peminat2 sinetron) ain tak minat sangat la..kalau tertengok seminit dua tu ada la sebab mak ain memang peminat tegar sinetron -,-""
selalu berebut remote tv ahahahah..(jangan imagine) sampai ayah ain malas nak layan dua beranak ni ..hehehe
macam ain sinetron indonesia ni ain layan macam KCB ni la sebab cerita dia tak terlalu mengarut dan ada pengajaran yang boleh diambil..macam sekarang kan KCB spesial ramadhan tengah tayang dekat tvalhijrah ^^ yeay!!
KCB meraih ridho ilahi dan dari sujud ke sujud plak ain tengok kat youtube jer.rajin2 ain downloadkan..hehehe..
watak-watak dalam cerita ni yang bagusnya (pandangan ain la, orang lain ain xtaula yer) walaupun diorang ni berpewatakan alim tapi sisi manusia biasa tetap ditonjolkan jadi watak tu nampak lebih realstik. ye lah kan sebab kalau terlalu sempurna macam tak logik la plak kan? so memang acceptable la pembawaan watak tu.. tapi dalam masa yang sama pengajaran dapat diambil daripada tindakan yang diorang ambil bila berdepan ujian dari Allah swt. Diorang tidak cepat melatah tapi banyak berpandukan ajaran dan sunnah Rasulullah saw. Jadi, apa yang ain nak katakan di sini kalau kita nak tonton apa2 rancangan atau drama atau filem, kita nilaikan dulu dan selidik sikit-sikit apa yang bagusnya kalau kita tonton racangan/drama/filem tu...

Dan ain sangat terpesona dengan karakter Anna Altafunnisa..hohoho..sebab peribadi muslimah dia dan kelembutan dia..subhanallah hebat kot..macam teringin nak jadi macam dia tapi ain bukan gadis lemah lembut itu heee..TAPI kita muslimah-muslimah ni bolehlah contohi sikap dan sifat Anna ni supaya kita mampu jadi muslimah yang benar-benar sejati..In shaa Allah  ^^










No comments:

Post a Comment

being nice yer....